2020. szept. 13.

Kindle-tok házilag

Miután az előző Kindle nyolc év használat után elhalálozott, vettünk egy újat. Okulva az előzőkből, ennek keménytáblás tokot szerettem volna. Kinéztem egyet, de azt mondta a fickó, hogy túl kicsi az én készülékem, így ő nem tud készíteni rá tokot. Sebaj, na majd én. Ezt az útmutatót vettem alapul.
Így néz ki a kész tok:


Első körben kerestem egy pont optimális méretű könyvet. Ezúton is köszönöm a könyvszekeres hölgy segítségét a megfelelő kiválasztásában. 

Már tudtam, hogy milyen borítót szeretnék rá, a Gimp segítségével előállítottam egy jó méretű elő- és hátlapot gerinccel, továbbá egy belső borítót is. Ezt rányomtattattam egy maradék lepedőre.

Innentől részletes képes útmutató következik:

- sniccer segítségével szétszedtem a könyvet.


- Ellenőriztem így is, hogy jó méretű lesz.

- Beragasztóztam a borító elejét (Pentart hobbiragasztót használtam hozzá, az 50ml kétharmada fogyott el a projekt során kb.; és mindig a borítót/papírt ragasztóztam, nem a textilt),

- óvatosan ráragasztottam,

- utána a gerincét (figyelve arra, hogy közben csukva legyen a könyv, hogy amikor majd kinyitom, ne feszüljön),

- majd a hátulját is.

- Levágtam a sarkokat, visszahajtottam és
ráragasztottam a borító belsejére.

- Itt örültem egy kicsit, hogy kezd jól kinézni.


- Belülre szerettem volna még egy kartont, amihez hozzá lehet rögzíteni a gumiszalagokat, amik majd a helyén tartják az olvasót. Ehhez tökéletesen alkalmas volt a dobozt szétvágni. Hogy elég tartós legyen, két réteget használtam. Ezeket összeragasztottam.

- Ráragasztottam a lepedővásznat, annak is levágtam a sarkát.

- Ugyanígy visszahajtottam, de ezt most leszorítottam iratcsipesszel, hogy összeragadjon rendesen a két réteg is.

- A bal oldali belső borítóhoz való lepedővásznat körbevasaltam, hogy ne legyen ronda a széle (ha körbevágtam volna), és könnyű legyen beragasztani

- Be is ragasztottam. A jobb szélét ferdére vágtam.

- Utána belevarrtam a gumiszalagokat (azért varrtam, hogy tartósabb legyen, mintha beragasztottam volna). Nem lett igen szép, de ez a rész úgyse fog látszódni.

- Bevarrtam a plusz egy gumiszalagot is (ez az, ami csukva tartja a kész tokot).

- Beragasztottam ezt a részt a tok kész részébe, és összefogtam egy rakás iratcsipesszel meg két pillanatszorítóval.

- És pár óra után megszáradt, kész is lett.

Elszöszöltem vele pár órát, de meg vagyok elégedve a végeredménnyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése