2015. aug. 14.

lila kiskendő

Egész jól haladok a megkezdett kézimunkák fölszámolásával. A fehér horgolt kendő és a horgolt kislányruha kész (utóbbiról is fogok még írni előbb-utóbb), a nyúlnak már csak a szeme hiányzik, az oroszlánnak csak a sörénye, a lógós fülbevalók tartóját és a fehér kötött hajpántot visszabontottam, és múlt vasárnap elkészült a lila kiskendő is a lánynak. (És ezeken kívül csak egy új megkezdett kézimunkám van, azt hiszem, fejlődőképes vagyok! :-))

A lila kendőről. 

A jujsárga currysárga kendőm párjaként készült. 

A mintája ennek is ugyanaz, a Zabhegyező nevezetű. Egy gombolyag Barka Tó fonal ment bele, sőt maradt is belőle. Szintén 3,5-es tűvel, de mivel ez jóval kisebb, bőven elég volt hozzá a 80 cm, és nem nézett ki vállalhatatlanul leláncolás előtt.

Különbség a kettő között nem csak a színben és a méretben van, hanem abban is, hogy ezt nem kombináltan, hanem kontinentálisan kötöttem. A különbség a szemek állásán látszik. (Fölül a sárga a kombinált, alul a lila meg a kontinentális.)

Mit is mondhatnék még róla? A minta most is jó, jól variálható, pl. a hegyezőmintát itt alig használtam, a lukas szélét viszont tovább kötöttem.

Gondolom ha kitör az ősz, használja is majd a gazdája (bár megjegyezte nem sokkal azelőtt, mielőtt elkészült volna, hogy "Anya, minek kötsz nekem kendőt, van nekem sálam!").

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése