2015. nov. 5.

készítettem fadobozt!

Igazából nem is az a lényeg, hogy lett egy szép fadobozom. Elmesélem.

Amikor valahol szembejött, hogy van már Budapesten egy közösségi barkácsműhely, a Technika (FB-oldaluk itt), nagyon lelkes lettem. Akkor is, ha itthon szoktam néha szerelni, fűrészelni meg ilyenek (a könyvespolcot meg a cipőspolcot mi raktuk össze fadeszkákból, szép lett), mert hát tök jó, hogy olyanok is mehetnek, akik otthon nem szoktak fűrészelni. Most tervezek valamit, ahhoz pedig nincs itthon megfelelő szerszámkészlet, másrészt nem is értek hozzá. Két lehetőség volt: vagy veszek szerszámokat és bénázok, vagy megnézem élőben ezt a helyet, hátha.

Ahhoz, hogy használhassam az önálló projektemhez a műhelyet, részt kellett venni a bevezető kurzuson. Na ezen voltam én tegnap.

Az elején nem voltam különösebben lelkes, mert mégis, hát aránylag sokat fűrészelek itthon az átlagemberekhez képest, meg láttam már fúrót, csiszolni is szoktam. Meg különben is általános ötödikben pont ilyen dobozt készítettünk technikaórán, hát mi újat tud ez nekem mutatni?
De! 
De aztán elkapott a hely hangulata, a foglalkozásvezető (Lévai István, ez itt a reklám helye) érthetően-követhetően elmagyarázott mindent. Ami nekem a legjobban tetszett, az az volt, hogy megtudtam, hogy mit miért érdemes úgy csinálni, ahogy. Én ezekből tanulok a legtöbbet, így jegyzem meg. A "csináld így, mert különben rossz lesz" nekem nem elég, abból sose jegyzem meg. 
Aztán meg kötelező jelleggel ki is próbálhattunk mindent. A kézifűrészt, a dekopír fűrészt, a derékszöget, a csiszológépet, a fúrót, a zenkolót meg csavarozót. A végeredmény mindenkinek egy doboz volt. Amit kegytárgytartónak nevezett el valaki a résztvevők közül, és ez rajta is ragadt. Mert ez mégis viccesebben hangzik, mint az, hogy fadoboz.

A csavarok meg azért rózsaszínek, mert voltak festett fejű csavarok a dobozban (csak néhány rózsaszín), valamiből kiszedték biztos. Nekem meg eszembe jutottak a Kiberiádából Trurl kék csavarjai, és ezért muszáj voltam az összes rózsaszínt kivadászni a csavaros dobozból.

Végszó: tetszett nagyon a hely, ha minden jól megy, visszamegyek még. Mert persze van egy sereg ötletem. Ja, és most már tudom, hogy milyen fűrészt szeretnék itthonra!

2 megjegyzés:

  1. először csak egy kis helyes fűrész, aztán gyalupad meg asztalosműhely mi?;)

    VálaszTörlés