2017. máj. 25.

téli pulóver őszi színekben a nyári melegben tavasszal

Mondhatnám, hogy a legtovább kötött pulóveremnek értem a végére egy hete, de ez nem lenne igaz. Egyelőre vezet az izlandi, és remélem, ez nem nagyon fog változni.
Elise Dupont Winter Shiver nevű pulóverét október végén kezdtem tesztkötésként. Meg volt átkozva ez az egész... Kezdjük ott, hogy felváltva voltunk betegek én meg a gyerekek, akkor az ember nem köt túl sokat. Aztán vissza kellett bontanom 10 centit, akkor kicsit lemaradtam a többiektől, pedig az egyik elsőnek sikerült elkezdeni, és jó haladós a minta.

Két és fél sor híján elég lett a narancssárga a pulóver testéhez (ehhez összesen 475 méter fonal fogyott, és többet is vettem 50 méterrel, mint kellett volna, a baglyos óta mindig többet veszek).

Innentől viszont jött a rizs. Sok rizs. Négyes tűvel álltam neki, mert azzal jött ki a kötéspróba, de ez hibának bizonyult. 

Kész volt az alja, a nyaka és az egyik karja, mikor kiderült, hogy ez bizony szűk meg rövid meg minden. A másik karját már 4,5-essel kötöttem, sokkal jobb lett.

Ekkor tartottunk január elején. És nagyon elegem volt belőle, mert milyen dolog, hogy kétszer kell megkötni, hogy egyszer jó legyen?

Innentől jött az a rész, hogy hetekre félretettem, aztán elő-elővettem újra meg újra. Elkészült mindkét ujja, lebontottam a nyakát és újrakötöttem egy nap alatt, lebontottam az alját és megint félretettem hetekig... Nagyon utáltam ezt a sok rizst kötni. Mert a rizskötés lassú dolog. Vagy csak én nem vagyok még elég rutinos. Továbbá a rizskötés zabálja a fonalat.

Két hete nekiálltam a megkezdett kézimunkáknak ahelyett, hogy egy sokadikat kezdtem volna inkább, akkor ez volt az egyik első, amit befejeztem. Az ujjaihoz hozzákötöttem még 30-30 sort, hogy visszahajthatós legyen. Illetve hagytam rajta egy lukat is, hogy egyben csuklómelegítőnek is jó legyen, nekem már 14 foktól lefele fázik a kezem.

A minta jól követhető, és nem utolsósorban varrás nélküli. Kicsit változtattam itt-ott rajta, például az ujja végén a kivágás, vagy hogy az ujján a nem-rizs részt fordítottal kötöttem és nem simával (egyszerűen így tetszett jobban).

No meg végül nem kötöttem hozzá kapucnit, de nem hiányzik.
 

Érdemes nyáron végezni a vastag dögmeleg gyapjúpulóverekkel, már csak annyiból, hogy sokkal hamarabb megszárad. Éppen 28-30 fok volt kinn, így csupán két nap kellett neki. :-D

Most várhatok pár hónapot azzal, hogy hordjam rendeltetésszerűen, de addig is örülök, hogy kész van végre. Jöhet a többi.

Adatok:
Minta: Winter Shiver
Fonal: Kiss the Frog Hood Firefly (narancssárga) és Kirwan (sötétzöld) színekben, 5 illetve 6,5 gombolyag
Tű: ötös az elejéhez-hátához, négy és feles a többihez
Gombok: a Röltexből

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon tetszik ez a pulóver. Meg is vettem a mintáját. Viszont még így is el vagyok veszve. Te azt írod egyben kötött és láttam is a rav-on egy képedet, ami alapján felülről. Viszont a leírást nem tudom értelmezni. Mert mint ha abban az lenne, hogy először a hátát köti (kép alapján ezt nézem). Nagyvonalakban leírnád, hogy mi a rejtély?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hátát kötöttem meg először a karkivágás aljáig, utána a vállánál fölszedtem a szemeket, először az egyik felét, utána a másikat, utána egyben, és a karkivágástól egyben.

      Törlés