2015. jún. 27.

napocska süssön rád!

Nekem most a ruhát kellene horgolnom. De tényleg. Csak itt a rossz szokásom (ld. előző bejegyzés), hogy könnyen el lehet téríteni. Most is így jártam, egészen pontosan blankaveronika karca jött szembe tegnap reggel a molyon. Nem hosszú, idézem:
"Valakinek nincs valami jó napocska horgolás mintája? Medált szeretnék és valami olyasmit, mint egy nap. Csak a neten nem találok igazán szépet…"

Kész, vége, mentem a sárga cérnáért (Coats Puppets) meg a horgolótűmért (1,5-es).

Így készült:
 1. magic loop, 12 egyráhajtásos pálca. (12)
 

2. összehúzzuk, az utolsót az elsőhöz horgoljuk kúszószemmel.3. 3 láncszem, aztán az előző sor mindegyik pálcája fölé 2 másik egyráhajtásos. (24)
4. 3 láncszem, aztán *az elsőbe 2, a másodikba 1 egyráhajtásos pálca*, sor végéig ismételve. (36)
5. én itt színt váltottam (russian joinnal, hogy ne kelljen a csomóval és a fonalvégekkel szórakozni utána). 1 láncszem, aztán *az elsőbe 2, a másodikba és harmadikba 1-1 rövidpálca*, sor végéig ismételve. (48)

6. első "sugár" (vagy háromszög vagy mi): 6 láncszem, a tűről nézve a harmadikba kúszószem,  kétráhajtásos pálca, egyráhajtásos pálca, félpálca, rövidpálca.
7. összes többi "sugár": 5 láncszem,

a tűről nézve a harmadikba kúszószem, 

kétráhajtásos pálca, egyráhajtásos pálca, félpálca, rövidpálca.

Ha mindent jól csináltál, 12 lesz belőle.

A végén a szálakat eldolgozni, meg aztán lehet keményíteni. 
Eredetileg 5 centis volt, keményítés után 6 centis.
Azt még nem tudom, hogy én mire fogom használni, de gondolkozom rajta. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése