2015. okt. 26.

életem leghosszabb 108 métere

Úgy kezdődött az egész, hogy az egyik unokatestvéremtől kaptam három gombolyag fonalat. Schachenmayr Frillyt és Red Heart Boutique Sashayt. Ez így nem sokat mond, elismerem. Úgyhogy lássuk csak, milyen fonal is ez valójában?
Hát ilyen:


Igen. Ez egy gombolyagonként 27 méter hosszú háló. Mi a fenét lehet ezzel kezdeni? Szerencsére van internet, így elég hamar találtam útmutatást, hogy hogyan küzdjek meg a gombócokkal.
Például ez egy jó módszer lehet, ha horgolna valaki (de kötéshez is van megoldás, lásd itt. A horgolás jobban bejött nekem ennél, a kötés idegesítőbb):


Ez volt 3/4 évvel ezelőtt. Az első gombolyagnak se értem a végére azóta, pedig hát a "minta" nem egy nagy wasistdas, minden sorban 6 rövidpálca (néha 7 lett, és nem jöttem rá, hol szaporítottam...). Nyár közepén így álltam vele:

Nyár végén már volt jelentkező mindhárom gombolyagnyi sálra. Hurrá, van motiváció, karácsonyra el kellene készülniük!

Október 11-én, vasárnap voltam a Kacskaringó Fonalfesztiválon (fogom még emlegetni párszor, de nem írtam róla... és lehet, hogy ez így is marad), ahol a Burda standjánál megkérdeztem a bácsit, hogy mégis hogy lehet ebből a fonalból gyorsabban horgolni, mert meghülyülök tőle, állandóan tekeredik össze-vissza, és azért készül olyan lassan. A bácsi mutatott is valamit, ami szerinte megoldás, de szerintem sokkal bénább lesz vele a végeredmény. Viszont ez elég volt arra, hogy ne tököljek tovább.

Múlt csütörtökön lett elegem abból, hogy még mindig itt bosszantanak ezek a gombolyagok. Fogtam a másodikat, péntekre lett belőle vicces-cafrangos sál. Ezúttal négyes tűvel, és egy sorban csak négy rövidpálcával. A vastagabb tű jó döntésnek bizonyult.

Még aznap este egyeskét még visszafejtettem, mert a végeredmény túl rövid lett volna. Pénteken kész lett a második, vasárnapra az első is.

Hétfőn nekiálltam a harmadiknak. És anyukám hozott egy negyedik gombóc ilyesmi fonalat (mondjuk a gyártó más, de a lényeg ugyanaz), mert vasárnap egy újabb igény befutott vicces sálra. Ezt a két gombolyagot is meghorgoltam egy hét alatt.

Messziről nem látszik, hogy horgolás, de ha közelről megnézi az ember, akkor föl lehet fedezni, hogy ez bizony az.

Most van négy cafrangos sál készen. Jó puhák. Sajnos el kell dolgozni/kötözni rendesen a fonal végét, különben lebomlik.
De cserébe nem kell őket blokkolni. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése