2015. okt. 11.

horgolótű meg szemjelölők

Nem nagyon írtam ide az utóbbi időben, de ez nem jelenti azt, hogy nem csinálok semmit. Készülnek dolgok itten, csak lassan. Például egy pulóver nekem (aminek kész van az eleje meg a háta), egy hasonló pulóver a lánynak (aminek a fél eleje van kész), meg egy kardigán nekem (ez az, amit éppen kötök lelkesen). Meg rongybabák.

Visszatérve a bejegyzés címéhez. Van egy remek horgolótűm, amit még a nagymamám keresztanyukájától örököltem. Nagyon régi darab, majdnem mindent ezzel készítek. Maya azt kérdezte, mikor meglátta, hogy ennek a nyele ceruzából készült? Nem, de egy jó ötletet adott.

A hármas horgolótűm mellé szükség volt már lassan egy négyesre. Így egyszerű fém tűt vettem, mindenféle flancos nyél nélkül. Volt a ceruzák között egy olyan, amelyiknek kijárt a közepe, azt hasznosítottam újra a horgolótűhöz.

Szétszedtem,

szétfűrészeltem hat darabra, majd lecsiszoltam a végeket. Hogy ne csak nekem legyen jó, a kis darabokat gyöngyöknek hasznosítottam újra a gyurmagyöngyök mellé.

Végül a horgolótűre ráhúztam a kibelezett ceruzát. Mivel pont akkora, hogy éppen belefér, egyelőre nem erőlködtem azzal, hogy rögzítsem bármilyen módon.


Szükségem volt a készülő kardigánom mellé egy sereg szemjelölőre is, a darab fecnifonalak mindig kipotyogtak. Kétféle kellett, olyan, ami a kötőtűre fűzhető, meg olyan, amit a szélszembe akasztok. Ezekhez maradék fonalakat, gombokat meg delfinkapcsot használtam föl. (Ötlet innen.) Olyan is lett, de egyelőre tökéletesen használható, és sokkal vidámabb, hogy gombok lógnak a kötésem szélén, mint a folyton kijövő fecnifonalak.

2 megjegyzés:

  1. Most én is jelölgetem a horgolásnál a szemeket, de csak annyit csinálok, hogy a fecnifonalat ráhurkolom, így nem esik ki.
    Ez a ceruzás megoldás nagyon tetszik!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jé, egy kommentelő! :-) Horgolásnál nem annyira izgat még a szemjelölés, ott még eddig nem volt olyan projektem, aminél ez kritikus lenne. Kötésnél egyre több van viszont, ahogy egyre többet kötök.
      Nekem is tetszik, aztán meglátjuk, hogy mennyire kényelmes használat közben.

      Törlés