2015. dec. 29.

az adventi naptárunkról

(Ez egy nagyon hosszú bejegyzés lesz rengeteg képpel.)

Amióta gyerekem van, szerettem volna, ha lesz adventi naptára, hogy készülhessünk együtt a karácsonyra, hogy lássa könnyebben, hogy már mennyi sok idő eltelt advent első vasárnapja óta.
Tavaly még nem csináltunk semmi ilyesmit, de idén már muszáj voltam, hiszen a nagyobbik már nagylány!

Nem szerettem volna olyat, amilyenek a boltokban is kaphatók készen, hogy minden nap egy kis csoki vagy csetresz az ajándék. Nekem ez valamiért nem szimpatikus. Nagyon sok csokit rajtam kívül senki nem eszik a családban, a csetreszeket meg csak kerülgetjük.

Így végül adventi láncunk lett. Az ötlet a gyermekszoba blogon jött szembe még évekkel ezelőtt.

Elkészíteni nem volt bonyolult ezt se.
Először is gondos tervezés után gyártottam szabásmintát.

Ez alapján kiszabtam kb. 28 téglalapot. Némelyik kisebb lett, de sebaj.
Hogy miért 28? Mert úgy gondoltam, hogy mégiscsak jobb lenne advent első vasárnapján kezdeni az egész készülődést - de az még novemberben volt. Igaz, elég 26 is idénre, de jövőre is lesz advent.

Ezután jött a vasalás. Nem akartam kiszúrni magammal, meg gombostűzgetni ilyen kis izéket, könnyebb volt mindbe élet vasalni. Három helyen is.

Itt azért már látszott, hogy kb. a tizedik után meg fogom unni a varrást...

A varrás. Na ebből se csináltam nagy ügyet. Nem voltam hajlandó körbecikkcakkozni az összeset ÉS rendesen megvarrni utána. Így kaptak egy környi cikkcakkot már összehajtott állapotukban,

és két fél varrást teljesen félbehajtott állapotukban.

Azért nem egészet, mert így keletkezett a kis szalagokon egy-egy zseb. Ezekbe került a kis fecni, amin az aznapi "mit csináljunk ma?" szerepelt.

Végül mindkét végükre varrtam patentot, hogy lehessen belőlük láncot készíteni. Éééés itt jutunk el ahhoz a kérdéshez, hogy miért is karácsony után pár nappal írom ezt a bejegyzést, nem pedig egy hónappal ezelőtt? Mert két hete készültem csak el az összes patentokkal, azóta meg a karácsonnyal voltunk elfoglalva. :-)

Hogy mi minden került azokra a kis fecnikre? Közös játékötletek, elmegyünk valahova típusú dolgok, közös kreatívkodások... egyre több karácsonyossal, ahogy közelednek az ünnepek. Lássuk csak!
- ma délután alvás helyett elmehetsz Anyával csavarogni
- ma utánozzunk állatokat!
- ma délután négyen együtt megyünk könyvesboltba!
- ma játsszunk célbadobóst!
- ma fessünk karácsonyfadíszt!
- ma délután több gyerekkel játszunk! (még nem ovis/bölcsis egyik sem)
- ma délután játszóházba megyünk!
- ma Mikulás napja van!
- ma játsszunk kuckósat!
- ma írjunk képeslapot a nagyiknak és a dédiknek!
- ma a maradék gyurmából karácsonyfadíszt készítünk!
- ma meséljünk karácsonyi meséket!
- ma vacsorára palacsintatorta lesz!
- ma mindenfélével zenélünk!
- ma ebéd után megesszük a nyárról maradt fagyit!
- ma készítsünk csomagolópapírt!
- ma meglepjük Apát a munkahelyén!
- ma süssünk macis sütit!
- ma gömböcdíszeket készítünk!
- ma gyöngyökből készítünk díszeket!
- ma azt játszunk együtt, amit csak szeretnél!
- ma az egyik barátoddal fogunk együtt gyurmázni!
- ma tanuljunk karácsonyi dalokat!
- ma süssünk sütit és vigyünk a szomszédoknak is!
- ma menjünk korcsolyázni!
- ma díszítsük föl a karácsonyfát!

A lánc végül fölkerült a karácsonyfára is.
 
Nem tudom, hogy a gyerekek mennyire fognak ebből emlékezni, de nekem nagyon jó visszagondolni erre az időszakra. És örülök, hogy nem csak napi plusz egy csoki lesz róla az emlékem.

1 megjegyzés:

  1. Csodálatos ötlet és kivitelezés...ha lesz gyerekem (bárcsak...), egészen biztosan el fogom készíteni. :)

    VálaszTörlés